Eh.

2010-07-24 / 11:02:27

S sover.

A spelar Wii.

F dricker kaffe med Svenne.

Jag sitter här.

Givande lördag. Yes. Vi ska nog inte göra något alls idag tror jag. Orka vara så seriös hela tiden...


Ska titta runt i hus-djungeln. Drömma sig bort en stund. Tror jag gått igenom alla husleverantörer som finns. Det finns 2 stycken som intresserar mig, Fiskarheden och Eksjöhus. Eksjöhus går dock bort så det bara visslar om det, för jag tänker inte sitta med ett lån på +300.000e. No way. Inte när man slipper 100.000e billigare undan med FH. Då tummar jag hellre liite på standarden, som nog förövrigt är mer än tillräcklig i FH också. Dock är jag inte bredd att sänka mig ännu mera till Älvsbyhus eller Smålandsvillan för att tjäna in ytterligare 50.000e. Där går gränsen på hur mycket man tummar på kvaliten. Jätte intressant läsning va? Jag har noll inspiration alls att blogga just nu.

Vi skulle förövrigt väga Siri igår igen, bara för att kolla om hon skulle väga 10kg nu då, men nä, ungen hade gått ner 100g och låg nu på 9,8 kg. Haha. Det var dock enligt Wii plattan. Enligt vanliga vågen så väger hon 9,6 kg.

Neeeej om man skulle få något gjort idag då..... en maskin tvätt kanske.

Kommentarer!
Postat av: Heidi

Det är nog bra att kolla runt på huspaketen, både vad de innehåller och sånt, och även vad folk tycker om dem. För som du säger, man kan tumma en del men inte för mycket. Det behöver inte vara dyraste klinkersen och tapeterna och köksinredningen, men man vill ju ändå att huset ska hålla ihop en hel livstid och lite till! Och i slutändan kan de billiga husen bli dyra då man måste börja fixa och renovera fel som kanske uppstår om 10-15 men som ändå beror på att dom är sämre byggda.

Sen finns det ju allt från nyckelfärdigt till "byggsatser", beroende på hur mycket man vill göra och hur länge byggandet ska ta. En djungel som sagt :)

Kommenterat - 2010-07-24 / 13:21:15
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: