Drömmar.

2010-07-02 / 21:22:15
Åh vad jag skulle vilja ha ett eget hus nu. Med en egen gård. Och en egen uteplats, med en egen grill. En stor plan gräsmatta för barnen att leka och sparka fotboll på. Ett eget hem.

Men nej, det går inte. Man känner sig... frustrerad över att inte kunna göra någonting åt sin egen situation. Jag måste sitta här hemma och ruttna bort i en sunkig liten lägenhet mitt inne i stan. Fattig och jävlig. Leva på en sjukpeng som är skamlig mot vad jag tidigare tjänat. Och dessutom ska jag försörja 5 personer på den. Jag ser mitt framtida hem försvinna längre och längre bort för varje månad som räkningarna hopar sig. Fatta vad frustrerad man blir, när man inte kan göra ett skit åt det. Som att jag bad om att få cancer då......

Jag kommer ALDRIG att kunna kalla en lägenhet till hem. För mig är HEM ett hus. Där man kan göra vad man vill, när man vill.  

Jag HATAR det. Jag vill ha ett medel-stort hus på landet, inte bo i något trångt bostadsområde. En gård där barnen kan springa ute, utan att man behöver vara orolig över att dom ska springa ut på någon stor-trafikerad väg, och framför allt, att dom ska få ha ett EGET rum.

Men ja, det saknas..... drygt 200.000e, och lite till, för att min dröm ska gå i uppfyllelse. Någon som vill skänka kanske?
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Här är det tvärtom, hus men inga ungar. Men jag oroar mig också för att vi inte ska ha råd att ha kvar huset en dag. För sjukpengarna är ju ett skämt, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Och det KAN ju faktiskt hända D något också, med två sjukskrivna blir det givetvis ännu knepigare att trolla fram pengar.

Som jag sagt förut, jag sitter gladeligen på jobb och "slösar bort" min tid och får pengar som man faktiskt kan LEVA för. Men, förhoppningen är ju att du/ni ska bli friska och krya och jobba och ha råd med hus så småningom! Allt har sin tid brukar dom säga, så man får väl gå på det då.

Kommenterat - 2010-07-03 / 00:30:49
Postat av: Cindy

Jag förstår frustrationen. Du ha inte valt din situation, och vill ju för allt jobba och vara FRISK. Men tiden kommer, jag vet man vill ha de nu. Speciellt då du säkert om någon vet att man ska leva dagen som om den var den sista.

Jag och sambon har ingen super inkomst, jag är sjukskötare och han egen företagare inom bygg. Men det är ju en början, vi har en stabil inkomst. Och det behövs ju idagens läge med räntor som går upp och ner.

Jag hoppas du en dag är så pass frisk att du kan börja jobba igen och att din sambos axel blir bra. Då har ni ju mycket bättre förutsättningar att kanske bygga eller köpa hus. Har man drömmar så ska man sträva efter dom. Kämpa på! Kram

Kommenterat - 2010-07-03 / 11:54:15  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: