Första natten.

2010-01-26 / 19:58:53

Siri slutade ju som bekant att sova hela nätter när hon var typ 5 månader (när andra ungar BÖRJAR med hela nätter). Då fick hon för sig att hon skulle ha en matpaus vid 04.00 tiden. Nåja, inatt var FÖRSTA gången sen dess som hon inte vaknade och ville ha mat. Woho! Första hela natten på 3 månader, nice.

Annars har dagen rullat bra, varit på tusen ärenden med Mackie. Och sen vart det skit när jag kom hem, för då ringde mamma och berättade att jag skulle bli opererad (transplanterad) i Helsingfors, INTE i Uppsala. Så nu blir det antagligen inte mera Uppsala-besök för mig eftersom att ÅHS bestämt sig för att det är billigare att skicka mig till Finlandet... Kändes för jävligt rent ut sagt.

Så nu ska man ha ännu mera ångest då, över att bli inlagd på ett sjukhus där jag inte fattar ett skit av vad folk säger. Great.

Det ska alltid vara något. När man trott att det blivit så mycket skit som det bara kan bli, nej, då fan blir det ännu värre minsann.

Kommentarer!
Postat av: Heidi

Om det är till någon tröst, så räknas väl Helsingfors som ett av dom främsta sjukhusen i Norden, på både transplantationer och annat. Sen undrar jag om det inte finns nån svenskspråkig socialsköterska (eller vad det heter) där som man kan ta kontakt med före och få uppstyrt så mycket som möjligt på svenska. I princip har man väl t.o.m rätt till tolk om man vill. Nu har jag aldrig varit till HUCS, men i Åbo är dom iaf väldigt bra på att FÖRSÖKA, även om svenskan är allt annat än förståelig många gånger!

Kommenterat - 2010-01-27 / 10:16:18
Postat av: Jessie

Ja mamma säger att dom ska vara betydligt bättre i Finland än i Sverige. Hon mumlade något om världsledande bla bla bla. Men mammor säger mycket för att få sina barn lugna, så det kändes bra att höra flera säga att dom ska vara duktiga.



Jag fick direkt mardrömmar om att jag skulle vakna upp med en bortplockad njure och en extra lunga eller något. Har aldrig legat på ett finskt sjukhus men har bara en dålig känsla. Kan ju ha med språket att göra också.

Kommenterat - 2010-01-27 / 12:57:33
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: