Cancersköterska.

2010-01-25 / 13:33:42

Cancersköterskan ringde för en stund sen. Hon hade blivit "uppmanad" att ringa mig berättade hon. Skulle vara intressant att veta orsaken bakom den "uppmaningen".
Kan det ha att göra med det mötet dom skulle ha (om mitt fall, alla missar, de jävliga misstaget till diagnos och bemötandet?) efter att mamma varit och slagit näven i bordet hos chefsläkaren? 

Man upphörs aldrig någonsin att förvånas av vårt sjukhus. Nu ringer dom och frågar hur det är och hur jag mår, och om jag behöver hjälp med något. NU?! Efter.... eh. 6 veckors helvete. Nu? Tack som fan. Nu när det inte behövs mera. Då hör man av sig. 

Helt jävla otroligt. Nåja. Hon var i allafall trevlig och det var ju kanske inte hennes fel. Dom som gjort fel är läkarna, och det är dom jag är förbannade på, så jag ska inte ta ut det över någon stackars vikarie till cancerskötare.

Hon skulle i allafall kolla upp vad FPA sa åt mig, ang. att mammapengen rullar på trots en sjukskrivning (därav orsaken att jag INTE är sjukskriven nu utan är mammaledig trots att allt är som det är).
Så hade det inte varit förut, det var hon helt säker på. Så antingen har dom sagt fel åt mig, eller så har dom ändrat reglerna, får se när hon kollat upp det och ringer tillbaka senare i veckan.

Jaja. Siri sover. Väntar på att resten av familjen och bihang (Svenne) ska komma hem. Hej på er så länge.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: