Babbel.

2010-01-10 / 14:00:24
Igår låg jag och F och babblade halva natten. Somnade väl runt 03:00-04:00 kanske. Jag fattar inte att vi aldrig kan säga godnatt, vi har alltid så mycket att säga hela tiden. Om allt och ingenting.

"Imorse" blev jag väckt. Kl. 13:00. Eh. Jag hade inte vaknat när Siri vaknade eller när stora barnen spelade fan. Jag skulle väl inte vaknat om någon släppt en bomb bredvid mig heller. Trött?

F la sig i sängen bredvid mig och sa att klockan var ett, och frågade försynt om jag ville sova längre. Jag mumlar några svordomar om att klockan är så jävla mycket och stiger surt upp. Inte vet jag om jag känner mig så jätte utvilad heller.

Jag hann bara stiga upp så var det dags för Siri att ta sin eftermiddags-lur. Och hon sover fortfarande. Så jätte social har jag varit med henne idag. Hm. Nåja. Får väl ta igen det ikväll.

Mamma ringde och ville komma över på kaffe när Siri vaknat sen. Annars har vi inte så mycket planer. Lugna puckar.


I tankarna finns hela tiden Uppsala. Om några dagar är det dags. För domen. Ska jag få leva eller dö? Om jag ska leva, hur mycket måste jag gå igenom före jag räknas som frisk? Fast det spelar egentligen ingen roll. Bara jag får leva.

Nu har man åter igen byggt upp en framtidsbild. Tagit tillbaka sina drömmar och mål. Det började med ett litet hopp första gången hos onkologen, och för varje dag blev det starkare och nu skulle jag gå under totalt om jag skulle få höra IGEN att jag ska dö.

Ni fattar inte hur nervös jag är över att det är det jag ska få höra i Uppsala? "Tyvärr, vi kan inte rädda dig". Det vrider sig i magen och tårarna bränner bakom ögonlocken av bara tanken.

Nu vaknade Siri, jag hör "da-da-da-ga-ga-da" från sovrummet. Sötnosen min. Jag ska aldrig lämna dig.
Kommentarer!
Postat av: Allex

Ja usch för att få vänta på en sån dom, antingen eller lixom. Fy, men vi alla hoppas och tror att detta ska gå vägen. Många kramar på dig, ska ta och besöka dig efter uppsala sedan, då du samlat dig och känner att du orkar. kram igen!

Kommenterat - 2010-01-10 / 16:32:45
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: