Mitt hem är min borg.

2010-02-04 / 23:38:15
Och imorgon åker vi. Hej hopp. Skönt, vi ska tänka på bara oss själva och inget annat. 
Lite ångest här dock... 
Hemma = Trygghet.
Borta = Panik.

Men det ordnar sig. Inge måsten. Vi ska bara VA. Om jag kommer ihåg hur man gör, annars får mitt hjärta påminna mig. 

Alla barn sover. Siri snarkar efter många om och men.  
Ibland verkar hon inte ha ro att sova, hon har så fullt upp att göra allt annat hon lärt sig. Och tänderna stör henne säkert också skulle jag kunna tänka mig. 2 vassa piggar, stackarn.

Hon har börjat komma när man ropar "kom kom", då skrattar hon och får en jäkla fart fram till en, det är lite roligt. Men hon ska upp och stå mot ALLT, och det är däremot ganska jobbigt, ibland är det halt och hon halkar och grinar som en stucken gris. 

En sak som också är jobbigt är att hon börjat smaska när vi äter, även fast hon just fått mat. Så blir hon arg om hon inte får något. Hon blir dock nöjd över att bara få en mini-gurk-bit att bara titta på och att få in den i munnen tar ju ett halvår så vi brukar oftast ha ätit färdigt tills dess.

Om en vecka blir hon 8 månader. Shit va tiden går! Helt otroligt. Då är det även dags för ett nytt BVC-besök. Spännande. 2 månader sen senaste besöket.

När vi var där sist rullade hon bara runt, och hade just lärt sig sitta helt själv.
Tänk va hon lärt sig under dessa två månader!
Sätta sig upp helt själv, åla, krypa framåt och bakåt. Dra sig upp till stående själv (emot saker). Och sist men inte minst, två tänder (äntligen :-P).

Men nu, godnatt. Full fart imorgon, och hoppas fan att det inte blåser! Ha en underbar helg. Det ska vi ha!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: