Vatten, vattenmelon och grönt te.

2010-08-12 / 17:36:31
Det sätter fart på extra vätskan man samlar på sig. Tydligen. Fast vart den gömde sig vette fan, inte i mina händer iaf, det där annars brukar synas först. Fingrarna främst. Men icke.

Nåja. Tänkte först att jag bara pissat ut det jag drack, meeeen:
-1,2 kg visade vågen imorse, från igår, och jag var upp och pissade 4 (JA, F-Y-R-A!) gånger inatt. Amazing. "Bara" 2,3 kg kvar då av de där +3,5.

Var sur och irriterad hela dagen igår. Och värre blev det på natten när jag låg och funderade på alla mina "små fel". Jag googlade och kom fram till att oddsen är störst för att mina problem beror på STRESS. Inte för att jag känner mig stressad. Men det är jag säkert, jag borde ju logiskt sett kunna vara det iaf.

Andra alternativet var cancer. Och seriöst, been there, done that. Det ledsnade jag på fort. Sååå. Jag skulle uppskatta stress faktiskt. Enough is enough. Någon måtta får det väl vara på djävulskapen. Men, jag brukar ju sen heller inte ha turen på min sida. Märkligt nog.

Jag har en sån lustig känsla av att jag inte kommer att bli gammal. Precis som jag kännt på mig de senaste åren att jag inte riktigt mått som man ska göra, även fast läkarna försökt pränta in i mitt lilla huvud att jag är helt normal och bara inbillar mig (läs: hypokondriker). Vem hade rätt i slutändan? Hah, suckers. Tyvärr var det ju bara jag som fick lida för deras okunskap. Som alltid.


(Observera att jag då legat inlagd på sjukhus OTALIGA gånger de senaste 8 åren. Ett flertal av dem på både akuten och sen intensiven. För att inte tala om att jag genomgått en graviditet. Jag har gjort titthålsoperationer, kejsarsnitt, 2 magnetröntgen, ex antal ultraljud där dom konstaterat vätksa i buken som dom aldrig gjorde efterföljningar på. Ja, Åland är ett jävligt kasst ställe att vara sjuk på. Här hittar dom inte ens fel på en om det så skulle vara framför näsan på dem. Hur man dock missar en 4 kilos lever kan jag ju inte förstå. Speciellt inte när jag hade klådan-from-hell sista halvåret.)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: