Stjärn-fri.

2010-08-19 / 15:24:50
Idag har jag hämtat ut mera kortisontabletter, för dom andra var tydligen slut. "Vill du ha båda?" säger apoteks-personalen. Jag övervägde att säga att jag helst inte ville ha någon, men jag hejdade mig i sista sekunden. Dom där jävla pillren ställer till det för mig tycker jag. Och så ska jag betala pengar för dom?! SICK! Jag borde få betalt för att svälja dom! Om inte annat så för att dom smakar så jävla illa. Sen dessutom alla biverkningar.... don't get me started. Man borde kompenseras. 

Nu sitter ni väl och skakar på huvudet och tycker jag är otacksam. Jag borde vara glad över att äta piller resten av mitt liv, för det är så jävla roligt. Svar Nej. Men om det är vad som krävs för att få LEVA, så JA, då sväljer jag alla piller och betalar en massa miljoner för att lösa ut dom.

Men det är inte för att dom är goda, billiga eller roliga, utan för att jag inte har något val. Och tills pillren minskar, och dom får mig att må bättre än vad jag gjorde före transplantationen, så kommer jag att klaga på dom. 


Men iallafall... till något annat:

Ja nu hade jag tydligen inte en endaste stjärna vid mina provsvar mera. Det betyder alltså att ALLA mina värden ligger inom det normala referensvärdet. Hur sjukt är inte det? Tror aldrig någonsin jag varit med om det. Haha.

Så tittar man på mina provsvar så ser det ju ut som att jag vore en helt normal människa :-) Och det är jag ju inte, jag är ju special edition. (Nä, vadå storhetsvansinne?)

Mitt HB var på 122 nu, tror nog aldrig att det varit så bra heller.

Fina fisken. Bordet är dukat, potatisen kokar, bön-fanskapen ligger i vatten, jag ska snaaaart börja riva morötter, steka ungarnas köttbullar och plocka fram vår fisk. Snart. Jag har svårt att få käppen ur röven bara. Ett vanligt fenomen här hemma.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Har ni inte sjkostnad i grannlandet?? Jag betalade bara 1800 tror jag det va första gången sen bara att hämta..

Kommenterat - 2010-08-20 / 13:34:47  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja för de som jag får på FPA (samma som försäkringskassan i Sverige) kortet så betalar jag bara 3 euro per medicin. Men det är bara vissa jag får dra av på det kortet. Sist jag hämtade ut mediciner så gick det ändå på 85e. Alltså drygt 850kr. Dyrt som fan tycker jag. Nåja...

Kommenterat - 2010-08-20 / 14:27:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: