Lass *smack smack*

2010-08-04 / 22:13:12
När vi kom hem från H:fors sist så påstod mamma att Siri kunde säga "glass". Yeah right, tänkte vi, och skrattade lite. Inget mera med det... tills igår, då F faktiskt tog en glass ur frysen och ungen kommer springandes och ropar "lass, lass" och smaskar med munnen högt och ljudligt. Hah, ungen kan faktiskt säga glass. Mamma imponerad.
Vet dock inte om det är över kunskapen i sig, eller bara att morsan inte överdrev för mig om hennes barnbarns duktighet. Nåja. Det kommer nya ord i förrådet hela tiden. Det är så himla roligt! Även fast man kanske skulle önskat att det var "mamma, jag älskar dig" istället för "glass *smask smask* glass" ;-)

För övrigt så gillar hon inte att hålla någon i handen mera, hon vill knalla på själv. Åt hennes håll, SÅKLART. Så, gissa min förvåning när hon idag tog mig i handen när jag stod i köket. Hon släpar ut mig i hallen, och sätter sina fötter i F's skor och sätter upp händerna på ytterdörren. Heh, någon som vill gå ut? Nåja, jag går in och fortsätter plocka i köket och Siri hämtar mig igen och släpar mig till hallen, men denna gången ger hon mig mina skor och tittar upp på mig med världens hundögon. Haha. Gullungen.

När vi sen väl kommer ut så hittar hon med en gång någonting nytt. Vattenpölar. Great. Jätte roliga att hoppa i också. Får nog lov att införskaffa gummistövlar tror jag :-) Hon är så go, min lilla korv.


Aaaaannars, så har jag träffat Danni idag. Det var himla roligt. Annars har jag inte orkat vara social med någon. Det kommer när det kommer. Antar jag. Nu ska jag dricka upp mitt te, sen är det väl snart dags att krypa till kojjs.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Hon verkar så mysig och är sååååå jäklarns söt=)

Kommenterat - 2010-08-05 / 15:03:37  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: