One big family.

2010-04-04 / 14:10:35
Idag är krassligaste dagen hittills. Men vi håller igång ändå här hemma. Går ju inte direkt att ligga på soffan och snörvla med friska barn som håller full rulle.

Jag har lyckats dammsuga och få på en maskin tvätt. F bakar bröd. Siri plockar med sina saker på golvet och Alex var såååå uttråkad för att Dillen har stängt idag så han gick över till mamma och skulle leka. Trist när Andrea inte är hemma. Dom två har verkligen hittat varandra. Dom är styvsyskon. Men det har dom aldrig kallat varandra. Utan frågar man dom, så är dom syskon

Vi har en "plock-familj". Inte den där kärn-familjen som folk alltid strävar efter. Men jag fattar inte grejen. Är det inte meningen att jag ska behandla F's barn som jag behandlar mina egna? Det tar jag som en självklarhet. För vi är en familj. Och våra barn är syskon. Det blev dom automatiskt när vi blev tillsammans. Barnen är både hel, halv och styv-syskon. Men det ska inte spela någon roll. Dom ska behandla varandra med samma respekt oavsett under vilken kategori dom faller under. Och det gör dom, absolut.

Är det inte en självklarhet? Man behandlar alla lika. Och det kommer vi att fortsätta med. Dom kommer automatiskt att växa upp som syskon, speciellt nu, när dom är så små. Och dom har automatiskt fallit in i syskon-rollen, iom att vi bor under samma tak.

Jag har själv 3 syskon. "En av varje". En helbror. En halvbror. Och en styvsyster. Och dom kommer alltid att vara mina syskon, oavsett vad folk säger. Precis som min styvsyster ser sig som moster till mina barn.

Folk söker saker att störa sig på. Verkligen. Hel-halv-styv? Syskon som syskon. I våra ögon iaf. Nåja, tiden går och det kommer antingen automatiskt eller inte. Högst troligen så kommer det att göra det. Som för dom flesta i samma familjesituation. Men det visar sig. Inte så mycket att fundera över.  


Life is good. Snor i hjärnan och tvättmaskinen som piper att den är färdig. Great. Livet kallar åter. Ha en underbar fortsättning på påsken! :-)
Kommentarer!
Postat av: Linda

Va underbart gumman att dina dagar har varit bättre! Och på tal om syskon, inte har jag heller annat än halvsyskon. Men det nämner jag aldrig. Mina syskon helt enkelt så du har så rätt så!

Förlåt att jag inte hört av mig under helgen, tänkte att vi skulle ha träffats, men E och C har varit magsjuka.

Puss<3

Kommenterat - 2010-04-04 / 15:03:55
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Har aldrig gjort skillnad på syskonen jag heller. Jag har 6 syskon. De är helsyskon, jag deras halv, men vi är syskon, inget annat enligt mig ^^

Kommenterat - 2010-04-04 / 15:33:13  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja men visst är det ju så. Om inte annat så för barnens skull. Det blir lätt i den åldern barnen är i nu, att någon blir utanför, vid tex. bråk. Och jag tänker inte lyssna på "du får inte den här för du är bara min halvsyster/styvbror" osv osv osv. Dom ska behandla varandra lika, precis som jag och F gör. Oavsett vems barnen är :-)



Kram på er.

Och Linda, vi hörs i veckan ist när alla (förhoppningsvis) blivit friska :-)

Kommenterat - 2010-04-04 / 16:35:11
Postat av: Patricia

Kan bara hålla med, man ska behandla alla barnen lika... snacka om att det skulle bli kaos annars, om inte annat mellan föräldrarna... "dina barn och mina barn"... så jag tycker ni gör helt rätt, samma regler till alla:) och samma kärlek till alla så klart:) Puss gumman!

Kommenterat - 2010-04-04 / 17:54:54
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: