BVC..

2010-04-19 / 15:20:27
Idag har vi fått lite gjort. Var först till rådgivningen med Siri på 10 månaders kontroll. Det gick super bra. Hon var lika snäll och glad som vanligt. Krismomenten, dvs. mätandet av huvud samt längden (på "sträckbänken") gick utan gnäll.

Tösen växer fint, även om vikt-uppgången planat något. Inte så konstigt med tanke på hur otroligt mycket hon rör sig. Knappt 9 kg visade den. Först runt 8,9 men då fick jag rådis tanten att mäta om, för i min hjärna så finns det inte en chans att ungen väger under 9 kg. Men men. 9020g visade den till slut iaf.


Sen var vi till Rollic (igen!) och dom fick kika på fälgarna och däcken. Allt var tydligen ok, så vi behöver bara nya däck. Vilken jävla tur. Förhoppningsvis så är det alltså dom gamla däcken som ställt till bekymmer. Bra, kändes inte som att vi har råd att köpa nya fälgar också.

Sen var vi till motorfordonsbyrån och beställde ny besiktningstid. Skönt att få det överstökat. Borde ju inte vara några problem att få den att gå igenom. Någon som vet hur gammal bilen ska vara, innan man ska börja besiktiga den varje år?

Jepp, sen hann vi en sväng via Mattssons och handla lite mera mat till Siri. Vi köpte såna större burkar, från 6 månader. Minns inte märket men, det var något ekologiskt. Dom hade i princip inge klumpar. Och hon åt det utan problem. Så det kändes super. Kanske man kan börja med dom istället. Dom små brukarna är just det. SMÅ. 

Men nu ska jag gå och se om jag kan assistera mitt hjärta med middagen. 
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Borde vara efter tio år, vår är en -01 men uttagen 2000, och den besiktades nyss, nu ska den besiktas varje år.

Kommenterat - 2010-04-19 / 17:59:07
Postat av: Jessie

Okej ja det låter bra. Jag trodde att det kanske kunde vara redan efter 5 år... men dåså :-)

Kommenterat - 2010-04-20 / 08:04:10
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: