Aaargh...

2010-04-21 / 13:30:00
Här kommer ett inlägg med bara klagan. Så vill ni inte läsa så ska ni nog sluta NU.

Det är fruktansvärt lätt att reta upp mig nu förtiden. Iofs så har jag alltid stört mig på folk som stör mig, eller barnen.

Tex. när Siri försökte ta en tupplur ute i vagnen i somras, och någon jävel får för sig att klippa gräsmattan bredvid.
Eller när grannarna renoverade från 08.00 på morgonen och non-stop till 21.00, och att dom ALLTID skulle passa på att borra och slipa högt, när Siri skulle sova.
Eller när plogbilen ska ploga gången precis utanför fönstret kl. 05.00 på morgonen.
Eller när man gick av vaket och bara hann lägga sig ner och så började dom ploga/renovera/klippa gräsmattan.

I dessa stunder känner jag seriöst att jag håller på att spricka av irritation. Jag vill gå ut och skrika jävligt fula ord till dessa stackars arbetande människor. Men jag hejdar mig, just för att dom är det. Stackars arbetande människor. Och dom kan inte veta att Siri försöker sova. Även fast det i den stunden känns som att dom gör det, och bara vill jävlas.

Som idag.

Vid 12.00 börjar Siri gäspa. Yes, tänker jag. Sova. Både hon och jag går till sängen för att ta en tupplur. Vad händer när vi lagt huvudet på kudden och Siri fått fast sina ögon?

Då hör man världens oljud utifrån. Då blåser dom gången utanför fönstret med en jävla lövblåsare, för att ta bort allt grus. Gubben går fram och tillbaka och verkar inte stressad någonstans. Rutorna nästan skakar när han går förbi och jag blir bara mera och mera irriterad. Siri somnar såklart inte utan blir helt hysterisk av ljudet så vi måste gå till vardagsrummet som är längre bort. Hon är dö trött och gnällig. Så jävla klart. Precis när man lagt ner henne att sova.

Efter ca. 30 minuter så tystnar det. Äntligen. Lägger ner Siri som somnar med en gång, och precis när jag håller på att somna, så kommer gubben tillbaka med sin jävla lövblåsare. Jag trodde fan inte att det var sant. Så nu sitter jag här och är så helvetes jävla störd att jag inte kommer på annat än svordomar faktiskt.

Från 12:00 - 14:00 har dom nu varit här och blåst grus. Precis i hennes e.m sovtid. Nu verkar det *peppar peppar* faktiskt vara tyst. Kaffepaus? Hör jag den där lövblåsaren en gång till så kommer jag nog att gå i taket. Mina nerver blir någon instabila när jag är trött.

Man vill liksom inte störa hennes dags-sömn heller, med tanke på att hon bara sover 1 gång per dag nu för tiden. Så får hon bara sova 15 minuter så är det kört sen. Och hon grinar och gnäller hela kvällen för att hon är trött och inte fått sova.

Så, håller tummarna för att hon får sova nu och att gubbarna inte kommer tillbaka mera idag. Usch... Jag blir störd. Så jäkla trött. Jag kommer att få kämpa för att inte somna före Siri ikväll. 
Kommentarer!
Postat av: Rebecka

har liknande störningsmoment! har en granne som kör i 180 på parkeringen, hellst med sladd o en granne som smäller i dörren så hela huset skakar så eddie vaknar i vagnen... grrrr bävar för sommaren o gräsklipparen som kommer gå i tid o otid... suck

Kommenterat - 2010-04-21 / 17:36:02  | URL - http://rebecka83.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: