Aaah.. lugn.

2010-04-22 / 18:27:32
Nu sover hon. Herregud... Va tyst och lugnt det blev nu.

Förra natten gick väl ändå hyffsat. Hon vaknade 02:00 först, somnade om rätt smärtfritt. Vaknade igen 05:30 och då fick vi rusta lite. Ny blöja, torka och suga bort snoret som täppt igen hennes lilla näsa. Sen fick hon sitta och dricka för att det skulle gå. En hel flaska mjölk fick hon i sig. Sen sov vi till 09:30. Så det var rätt okej, trots att hon snarkat som en gammal gubbe när hon varit så snorig.

Idag på dagen så har det inte alls varit några problem. Vi var till apoteket och köpte bebis-nässpray, mera panadol till henne och lite halstabletter till mig. Det känns som att mitt halsonda bara hinner försvinna, och så kommer det på nytt.

Så hann vi träffa Patricia också. Oj va skoj det var! Var ju så sjukt länge sen sist. Kändes som att det var alldeles för kort träff bara.

Siri har sovit 15 minuter sen hon steg upp imorse. Så gissa om man haft att göra med en lagom övertrött bebis sen kl. 17 ungefär. Nåja. Så fort klockan blev 19 så åkte hon i säng. Slocknade på två röda. Hoppas dock att hon vaknar till igen under kvällen och vill ha dricka. Hon har vägrat dricka på hela dagen i princip. Fått i henne ½-1 flaska sammanlagt på hela dagen. Hon bara skakar på huvudet och fräser. Jobbigt att dricka när näsan är täppt. Stackars liten.

Nåja. Nu ska jag dricka mitt kaffe, titta på tv och vänta på att tvättmaskin ska bli klar. Och att disken i diskmaskin ska svalna lite så man kan plocka ur den. Ha en trevlig kväll.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: