Julen som varit.

2009-12-25 / 16:45:58
Uppesittar-kvällen var ju skit kul. Hade underbart roligt med F och världens bästa vänner. God mat, trevligt sällskap och mycket skratt. Ingen av oss 5 vann någonting på den där jävla bingon, snåla Lotta Engberg. Men jag anser ju att om man har otur i spel så ska man väl få mera tur i livet kanske. Så mina överlevnadsodds kanske steg till 0,001%?

Hur som. Julen spenderades hos mamma och Michael. Både Casper och Jens var hemma också. Direkt när vi steg upp på morgonen så tog vi vårt pick och pack och gick dit på julgröt till frukost. Därefter sällskapsspel och umgås fram till Kalle Anka. Vid det laget hade även F's föräldrar kommit, och efter Kalle så vart det julmiddagen. Jätte gott och otroligt trevligt. Våra föräldrar är ju som klippta och skurna för varandra. Känns så himla kul att dom kommer så jäkla bra överens. Inte tyst en sekund och massa skratt och tokigheter. Som att dom skulle känt varandra en eeeevighet.

Sen kom tomten då... Heeeeerregud säger jag. Det var så sjukt mycket paket så ni kan inte förstå. 5 säckar kanske. Om inte mera. Helt otroligt! Vilka bortskämda jävla ungar vi har! Ojoj. För att inte tala om mig då, alla tycker synd om cancer-offer, tror aldrig jag fått så mycket paket förut. Märkligt. Nu när man tycker att man kanske inte behöver så mycket saker... om man tänkt koooola vippen alltså... Nåja, man ska väl inte klaga.

Efter det satt ungarna såklart och spelade på sina Nintendo DS som var favoriten i julklappsdjungeln, Siri gick och sussa, och vi andra satt och pratade, och pratade, och pratade. Alla, utom jag då, som är rädd om min lilla lilla friska leverbit jag har kvar, drack vin, och mera vin, konjak och ja, you name it, dom drack det. Och mitt i allt var klockan 03:00 på natten och vi alla insåg att julafton var över och det var dags att avrunda. Precis lagom till att Siri vaknade och tyckte att hon ville sova hemma istället för hos mormor.

Men som sagt. Jag kan inte minnas att jag nåååågonsin haft en sån här underbar och extremt trevlig jul. Man fick tankarna på annat. Och så vart jag officiellt välkomnad in i familjen Heikfolk. Känns... fan så bra. Så nu tänker jag fan inte dö. Inte nu. Inte än. Nu kämpar vi...
Kommentarer!
Postat av: Patricia

så glad jag blir när jag läser detta, att ni har haft en underbar jul. kan trösta dig med att Lotta Engberg även var snål hos mig, skit kärring:) tänkte på dig i onsdags när jag var till stan... alla dessa jävla "kullror" som blir överallt nu. skratta för mig själv och tänkte på då när vi störde oss på dom och hur sjukt kul vi hade:)

Kommenterat - 2009-12-25 / 20:09:21
Postat av: Mille

Jag spände på smilbanden jag med när jag läser.. :) Härlig inställning Jessie, va bra att du fick må bra självaste julafton också! Kram

Kommenterat - 2009-12-25 / 23:04:56
Postat av: Linda

Oj blev så glad av det sista du skrev gumman! Håller med NU KÄMPAR VI!!!! Är så otroligt glad för er skull!!! Puss tjejen.

Kommenterat - 2009-12-25 / 23:40:15
Postat av: mackie

Ja må va lite berujsad nu eftersom danni lura mej... men en sak e säker, tradition blir de me lotta engberg fast hon e en snåljÅp!!! imorrn kan vi väl äta chips o dipp ? Love you! puss och goden natten

Kommenterat - 2009-12-26 / 02:51:49
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Vad roligt att läsa att er jul blev fin, ni har en lång och tung kamp framför er, men man måste kämpa och våga hoppas, förlorar man hoppet har man redan förlorat mycket :-)

Kram.

Kommenterat - 2009-12-26 / 10:25:04  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Allex

Jääte kul att läsa om din jul, bra att den var suverän =) Och grattis till förlovningen ;) Många kramar <3

Kommenterat - 2009-12-26 / 13:37:33
Postat av: Emma

Jaa, grattis till förlovningen:) Låter som den mest perfekta jul jag någonsin hört om..:)

Jag delar med mig av allt mitt hopp! Kramar vännen!

Kommenterat - 2009-12-26 / 23:07:09  | URL - http://emjoli.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: